Mancare de linte verde cu salata de ceapa rosie

linte vegan proteine

Cui nu-i place lintea, fie ea linte verde sau linte rosie? Dar salata de ceapa rosie?

Eu personal, sunt innebunita dupa amandoua! … a fost dragoste de la prima gustare 🙂

De ce linte si nu fasole?

… pentru ca se pregateste mult mai repede.

Iar uneori, cand nu imi fac un plan dinainte cu ce voi manca a doua zi, varianta fasolei cade din start.

Noroc cu boabele de linte, care fierb in cel mult o jumatate de ora … cele de linte rosie fierb chiar si in 10 minute … si au o culoare atat de frumoasa 🙂

Iar atunci cand te alimentezi intr-un stil vegan, iar sursa de proteina nu o mai constituie carnea si celelalte produse de origine animala, tot ce inseamna linte, la fel ca si restul leguminoaselor, poate fi un aliat de nadejde in acest sens.

 

Cum se prepara mancarea de linte verde cu salata de ceapa rosie?

Mancarea de linte

* merge la fel de bine atat lintea rosie, cat si lintea verde, principala diferenta e ca boabele de linte rosie fierb mult mai repede (10-15 min)

Ingrediente (pentru 2 portii):

  • 150-200 gr linte verde
  • 3-5 linguri ulei presat la rece (floarea soarelui sau dovleac)
  • sare de mare
  • frunze de patrunjel tocate marunt
  • optional fasii de gogosar inabusit (proaspat gatit)

Prepararea mancarii de linte:

  1. Limpezesti boabele de linte in mai multe ape si le pui la fiert in apa in clocot. Lasi sa fiarba aproximativ 30 min pentru boabele de linte verde si 10-15 min pentru cele de linte rosie.
  2. Strecori boabele de linte fierte si le amesteci intr-un bol cu uleiul presat la rece, sarea de mare si frunzele de patrunjel tocate marunt.
  3. Optional, mai poti adauga si alte condimente sau legume sotate (fasii de gogosar, ciuperci, etc) – dupa gust. Dar noi o preferam asa simpla, mai ales ca facem aceasta mancare cand suntem in lipsa de timp si flamanzi tare 🙂

 

Salata de ceapa rosie

Ingrediente:

  • 2-3 cepe rosii medii (preferabil de la tarani din gradina – nu e atat de iute)
  • 2-3 linguri ulei de floarea soarelui presat la rece
  • 1-2 linguri otet de mere
  • sare de mare – dupa gust

Preparare:

  1. Se curata ceapa si se taie solzisori

Nota: daca ceapa rosie e prea iute, atunci o poti limpezi in cateva ape, ca sa isi mai piarda din iuteala.

2. Solzisorii de ceapa se amesteca su respul ingredientelor intr-un bol mai mare si se „framanta” usor cu mana, pana cand se mai inmoaie putin.

 

Pofta buna!

Simplu si rapid, nu-i asa?

… si in plus, noua ne place foarte mult, mai ales salata de ceapa rosie :)) … dar si pentru ca e o mancare foarte satioasa.

 

Tu cum obisnuiesti sa consumi boabele de linte? Cum ti se pare reteta?

Lasa-mi un comentariu mai jos.

 

Cu drag,

Raluca Andreea Istrate

(Consultantul tau Nutritionist)

 

Opt In Image
Învaţă să te preţuieşti!
Abonează-te la newsletter-ul Multi Crudi şi primeşti chiar acum cartea cadou

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol şi vrei să fii mereu la curent cu noile informaţii de valoare, atunci nu ezita şi ALĂTURĂ-TE  COMUNITĂŢII noastre!

Înscrie-te şi TU în comunitatea noastră!

... şi priemeşti automat o serie de beneficii!

Comments

comments

Taguri:  ,

Lasă un răspuns

În comentariu se poate folosi cod HTML, ca de exemplu: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>