Pastă (pate) de avocado cu ceapă roşie

pasta pate de avocado cu ceapa rosie

Într-una din seri, m-a cuprins o poftă nebună de a mânca ceapă roşie ….

Dar nu ştiam cu ce să o mănânc!?!?!?  🙂

Cum, cu mulţi ani în urmă o consumam cu şuncă, brânză sau salam crud uscat şi cu muuuultă pâine …, acum – de când nu mă mai atrag astfel de combinaţii total nesănătoase – am intrat într-o oarecare dilemă …. cum să mănânc ceapa roşie ?!?! … la cină, de exemplu? (aprox. orele 18-19)

Aşa că am fugit repede în bucătărie să văd cu ce aş putea să o mănânc, ceapa roşie, bine-înţeles 🙂

Nu am găsit mare lucru care să se „potrivească” cât de cât …. aveam doar nişte chifteluţe de năut, care ar fi mers de minune, dacă mai aveam – pe lângă ele şi un sos, o pastă, ceva de genul ăsta … altfel erau prea „seci” pentru a fi mâncate doar cu ceapă roşie … aşa simple – cu o salată erau ideale, dar doar cu ceapă roşie nu prea mergeau ….. Totuşi era prea sec …

Aşa că mi-am pus mintea la contribuţie – şi iată ce a ieşit: … o minunăţie de pastă! (sos, pate sau … spune-i cum vrei …)

 

Pastă de avocado cu ceapă roşie

 

Ai nevoie de următoarele ingrediente:   (pentru 2-3 persoane flămânde tare, mai bine zis pofticioase rău)  🙂

– 1 avocado (1/2 dacă mănânci singură)

– 3-4 linguri semniţe de floarea soarelui înmuiate în prealabil (3-8 ore), dar merge şi neînmuiate, dacă te apucă pofta pe nepusă masă. Cantitatea se reduce la 1-2 linguri – dacă mănânci doar tu, iar ceilalţi numai gustă.

– 1 (chiar şi 2) ceapă roşie medie (1/2 ceapă roşie – dacă mănâncă o singură persoană)

– 2-3 căţei mărişori de usturoi

– sare de mare – după gust

– zeamă de lămâie – după gust

– puţină apă

 

Instrumente / aparate utile:

Instrumente/aparate  utile:

– un bol pentru salată

– o oală în care să fierbi morcovii şi gulia

– o oala mică în care fierbi cei 2 cartofiori – îi fierbi în coajă

– un cuţit şi opţional un curăţător de legume

– un tocător de lemn/sticlă pe care vei mărunţii legumele

– un blender pentru mixarea seminţelor de floarea soarelui

– un robot de bucatarie/tocator electric de legume cu lama în S

 

Mod de preparare:

1. Speli bine cu apă călduţă morcovii, cartofii, gulia şi lămâia (şi ţelina dacă o foloseşti). Obişnuieşte-te să speli toate vegetalele, înainte de a le folosi, pentru că astfel eviţi contaminarea cu diverşi agenţi patogeni, viruşi, bacterii nedorite, etc.

2. Pui să fierbi cei 2 cartofi într-o oală mai mică, cu puţină sare. Adaugi apă în oală, puţin peste nivelul cartofilor. Adaugi capacul şi îi laşi să fierbă la foc mic. Sunt fierţi – când intră uşor furculiţa în ei.

3. Cureţi morcovii, (ţelina) şi gulia de coajă şi le limpezeşti uşor ca să înlături resturile de coajă.

4. Tai morcovii în 2-4 bucăti şi gulia în 6-8 bucăţi (ţelina în bucăţi mai mici) şi le pui la fiert într-o altă oală. Adaugi apă cât să le copere bine. Adaugi puţină sare şi capacul peste oală. Le laşi să fiarbă la foc mic aproximativ 30 minute. Verifici cu o furculiţă dacă s-au fiert.

5. După ce s-au fiert cartofii, îi strecori şi îi cureţi de coajă. Laşi, câteva minute, să se răcească.

6. Intr-un blender adaugi seminţele de floarea soarelui hidratate, uleiul presat la rece, zeama de lămâie, puţină sare şi aprox. 4-5 linguri de apă. Blenduieşti bine câteva secunde, până de omogenizează.

7. Sfermi puţin cartofii şi îi adaugi peste pasta de floarea soarelui din blender. Mai adaugi, dacă este cazul, câteva linguri cu apă. Blenduieşti până se omogenizează. Această operaţie se face mai uşor într-un robot cu lama în S, sau într-un tocător electric de legume. E mai simplu şi uşor de golit conţinutul. Cartofii vor da o consistenţă cremoasă amestecului, care este de fapt maioneza salatei.

8. După ce au fiert legumele le tai mărunt pe un tocător din lemn sau sticlă. Tai şi castraveţii în cubuleţe mici. Amesteci totul într-un bol ceramic.

9. Adaugi maioneza din blender peste legumele şi castraveţii tăiaţi cubuleţe. Condimentezi cu sare şi amesteci bine. Guşti, iar dacă e prea “dulce” mai adaugi 1-2 castraveciori tăiaţi cubuleţe, după gust. Amesteci, guşti şi repeţi operaţia dacă e cazul … :)

10. Aranjezi salata pe o farfurie sau pe un platou şi o decorezi după preferinţe. Poftă bună!

salata de boeuf vegan 2

 Notă:

  • dacă tu consideri că ar fi interesant să adaugi şi alte legume în această salată, te încurajez să experimentezi! Cel mai important lucru, pe lângă latura sănătoasă, este să îţi placă ceea ce mănânci.

 

Sper să îţi fie de folos această reţetă şi să te bucuri de ea.

Îţi amintesc totuşi, că legumele preparate termic, nu sunt tocmai cea mai bună şi mai sănătoasă alegere, dar sunt mai adecvate corpului nostru decât preparatele de origine animală.

Cea mai sănătoasă hrană pentru corpul nostru, sunt alimentele vii.

Consumă cât mai multe fructe şi legume crude, dar în situaţiile de “compromis”, până te obişnuieşti cu o hrană vie, alege mereu preparatele vegane gătite (cum este şi această salată) în locul preparatelor tradiţionale cu ingrediente de origine animală, cum este cazul salatei de boeuf în varianta originală.

– See more at: http://multicrudi.ro/salata-de-boeuf-varianta-vegana/#sthash.zITtxqvg.dpuf

– un bol pentru realizarea pastei (prin amestecul ingredientelor)

– un cuţit (excelent dacă e ceramic)

– un blender pentru mixarea seminţelor de floarea soarelui

– o răzătoare

– o furculiţă (pentru mărunţirea pulpei de avocado)

– o lingură pentru scoaterea pulpei de avocado din coajă, iar la final amestecarea compoziţiei

– opţional: râşniţă electrică şi robot de bucătărie/ tocător de legume cu lama în S

 

Mod de preparare:

1. Speli bine avocado cu apă călduţă, ca să elimini diverşii microbi, agenţi patogeni, viruşi, etc – posibil existenţi pe coaja de avocado.

2. Cu ajutorul unui cuţit, tai bucata de avocado de-a lungul ei, până la sâmbure. După ce ai tăiat în două bucata de avocado – răsuceşti puţin cele două jumătăţi (una invers faţă de cealaltă) – cedează foarte uşor. Scoţi sâmburele din jumătatea de avocado, iar cu o lingură scoţi, într-un bol, pulpa din coajă.

3. Cu o furculiţă pisezi bine pulpa de avocado. Dacă avocado e bine copt, are pulpa moale şi se pisează uşor.

4. Seminţele de floarea soarelui:

  • dacă au fost înmuiate în prealabil: se strecoară şi se limpezesc. Le adaugi apoi în blender împreună cu câteva linguri cu apă. Vei obţine o pastă mai groasă. O adaugi peste pulpa mărunţită de avocado.
  • dacă nu au fost înmuiate în prealabil: într-o râşniţă electrică – le mărunţeşti bine. Apoi le adaugi peste pulpa mărunţită de avocado.

5. Cureţi ceapa roşie de coajă, o limpezeşti şi o dai pe răzătoarea mică, iar apoi o adaugi peste ingredientele din bol. Cu usturoiul procedezi la fel.

6. Adaugi puţină sare, zeamă de lămâie (1-2 linguri, pentru început), 1-3 linguri cu apă (dacă ţi se pare prea gros). Amesteci şi omogenizezi bine.

7. Guşti. Mai poţi adăuga zeamă de lămâie, sare şi chiar ceapă rasă sau usturoi – după gustul tău. Eu personal mai adaug şi ceapă roşie rasă, dar şi zeamă de lămâie.

Sfat practic:

  • dacă pulpa de avocado nu este suficient de bine coaptă şi nu ai reuşit să o sfarmi omogen, atunci o poţi adăuga şi mixa, pentru câteva secunde, într-un robot de bucătărie sau tocător cu lamă în S. Totul va deveni o pastă cremoasă şi tare gustoasă.
  • Nu mixa prea mult pasta de avocado, pentru a nu se oxida (avocado se oxidează destul de uşor în prezenţa metalelor). Pentru a întârzia oxidarea, zeama de lămâie e soluţia ideală. Totuşi, grăbeşte-te să consumi pasta imediat, iar pentru a doua zi nu îţi mai lăsa nimic, fiindcă se va oxida … şi vegetalele odată oxidate, nu mai sunt deloc sănătoase!

pasta de avocado cu ceapa rosie sugestie de prezentare8. După ce îi dai gustul ideal pastei de avocado, o aranjezi frumos pe o farfurie şi o decorezi după bunul tău plac 🙂

 

Această pastă sau pate de avocado cu ceapă roşie se poate consuma excelent cu roşii deshidratate (cherry), cu legume fără amidon – chiar şi în salată (roşii, castraveţi, ardei, dovlecei, brocoli, varză, gulie, ţelină, ridiche, etc) sau pe pâine integrală şi cu ceapă din belşug (dacă îţi face plăcere), pe pâinici din seminţe (coapte sau deshidratate)  …. fii doar atentă, atent la cum îţi simţi corpul – în funcţie de combinaţia alimentară făcută şi consumată.

Ţine cont de semnalele corpului tău şi învaţă să faci combinaţiile care ţi se potrivesc!

După orice mâncare, corpul tău trebuie să se încarce cu energie, să fie vioi şi sprinten 🙂

 

Sper să te încânte şi această reţetă şi să te bucuri de ea, ori de câte ori ai poftă de ceapă roşie … 🙂

 

Te îmbrăţişez cu mare drag,

Raluca Andreea Istrate.

Like  &  Share

Instrumente/aparate  utile:

– un bol pentru salată

– o oală în care să fierbi morcovii şi gulia

– o oala mică în care fierbi cei 2 cartofiori – îi fierbi în coajă

– un cuţit şi opţional un curăţător de legume

– un tocător de lemn/sticlă pe care vei mărunţii legumele

– un blender pentru mixarea seminţelor de floarea soarelui

– un robot de bucatarie/tocator electric de legume cu lama în S

 

Mod de preparare:

1. Speli bine cu apă călduţă morcovii, cartofii, gulia şi lămâia (şi ţelina dacă o foloseşti). Obişnuieşte-te să speli toate vegetalele, înainte de a le folosi, pentru că astfel eviţi contaminarea cu diverşi agenţi patogeni, viruşi, bacterii nedorite, etc.

2. Pui să fierbi cei 2 cartofi într-o oală mai mică, cu puţină sare. Adaugi apă în oală, puţin peste nivelul cartofilor. Adaugi capacul şi îi laşi să fierbă la foc mic. Sunt fierţi – când intră uşor furculiţa în ei.

3. Cureţi morcovii, (ţelina) şi gulia de coajă şi le limpezeşti uşor ca să înlături resturile de coajă.

4. Tai morcovii în 2-4 bucăti şi gulia în 6-8 bucăţi (ţelina în bucăţi mai mici) şi le pui la fiert într-o altă oală. Adaugi apă cât să le copere bine. Adaugi puţină sare şi capacul peste oală. Le laşi să fiarbă la foc mic aproximativ 30 minute. Verifici cu o furculiţă dacă s-au fiert.

5. După ce s-au fiert cartofii, îi strecori şi îi cureţi de coajă. Laşi, câteva minute, să se răcească.

6. Intr-un blender adaugi seminţele de floarea soarelui hidratate, uleiul presat la rece, zeama de lămâie, puţină sare şi aprox. 4-5 linguri de apă. Blenduieşti bine câteva secunde, până de omogenizează.

7. Sfermi puţin cartofii şi îi adaugi peste pasta de floarea soarelui din blender. Mai adaugi, dacă este cazul, câteva linguri cu apă. Blenduieşti până se omogenizează. Această operaţie se face mai uşor într-un robot cu lama în S, sau într-un tocător electric de legume. E mai simplu şi uşor de golit conţinutul. Cartofii vor da o consistenţă cremoasă amestecului, care este de fapt maioneza salatei.

8. După ce au fiert legumele le tai mărunt pe un tocător din lemn sau sticlă. Tai şi castraveţii în cubuleţe mici. Amesteci totul într-un bol ceramic.

9. Adaugi maioneza din blender peste legumele şi castraveţii tăiaţi cubuleţe. Condimentezi cu sare şi amesteci bine. Guşti, iar dacă e prea “dulce” mai adaugi 1-2 castraveciori tăiaţi cubuleţe, după gust. Amesteci, guşti şi repeţi operaţia dacă e cazul … :)

10. Aranjezi salata pe o farfurie sau pe un platou şi o decorezi după preferinţe. Poftă bună!

salata de boeuf vegan 2

 Notă:

  • dacă tu consideri că ar fi interesant să adaugi şi alte legume în această salată, te încurajez să experimentezi! Cel mai important lucru, pe lângă latura sănătoasă, este să îţi placă ceea ce mănânci.

 

Sper să îţi fie de folos această reţetă şi să te bucuri de ea.

Îţi amintesc totuşi, că legumele preparate termic, nu sunt tocmai cea mai bună şi mai sănătoasă alegere, dar sunt mai adecvate corpului nostru decât preparatele de origine animală.

Cea mai sănătoasă hrană pentru corpul nostru, sunt alimentele vii.

Consumă cât mai multe fructe şi legume crude, dar în situaţiile de “compromis”, până te obişnuieşti cu o hrană vie, alege mereu preparatele vegane gătite (cum este şi această salată) în locul preparatelor tradiţionale cu ingrediente de origine animală, cum este cazul salatei de boeuf în varianta originală.

– See more at: http://multicrudi.ro/salata-de-boeuf-varianta-vegana/#sthash.zITtxqvg.dpuf

Opt In Image
Învaţă să te preţuieşti!
Abonează-te la newsletter-ul Multi Crudi şi primeşti chiar acum cartea cadou

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol şi vrei să fii mereu la curent cu noile informaţii de valoare, atunci nu ezita şi ALĂTURĂ-TE  COMUNITĂŢII noastre!

Înscrie-te şi TU în comunitatea noastră!

... şi priemeşti automat o serie de beneficii!

Comments

comments

4 comentarii la articolul Pastă (pate) de avocado cu ceapă roşie

  • Sorina Markhus  spune:

    Imi fac de multe ori aceasta pasta de avocado si nu ma satur de ea.

  • Sorina Markhus  spune:

    Am facut aceasta delicioasa pasta de avocado. Doarca in loc de unul am pus 2 avocado. Eu sunt o gurmanda mare si nu ma multumea doar un singur fruct. Vreau sa spun ca dupa ce am terminat pasta am gustat-o sa vad daca mai are nevoie de ceva, si dupa ce am mai adaugat zeama de lamaie, am inceput sa mananc, sa ma indop mai bine zis, nu ma puteam opri, era atat de buna. Pacat ca fetitei mele de 2 ani nu i-a placut, dar cu siguranta din cauza usturoiului, am vazut ca se stramba si mi-a spus asa de dulce, ca ei nu-i place. Ma gandesc ca pt ea ar fi mai bine fara usturoi si mai putina ceapa.Dar eu sunt innebunita dupa usturoi si ceapa. Poate ne scrii niste retete ce putem sa le dam si copiilor nostri.

    • Raluca Andreea Istrate  spune:

      Sorina, tare ma bucur ca ti-a placut pasta asta de avocado. Si mai ales ca ai adaptat-o pe gustul tau. Excelent!

      Pentru fetita ta, daca nu ii place cu usturoi sau ceapa, incearca si ii faci o portie mica fara aceste ingrediente … vezi cum percepe asa pasta de avocado? … poate ii place. Ideea e sa ii respecti si ei gusturile si sa ii adaptezi o parte din mancare pe gustul ei. In orice moment, fiecare din noi avem nevoi diferite, iar pentru asta organismul ne cere anumite alimente … uneori in cantitati exagerate :)) … insa asa e doar in cazul nostru, nu neaparat si in cel al familiei sau copilasilor nostri. Pentru ei … sa facem dupa gustul lor de moment 🙂

Lasă un răspuns

În comentariu se poate folosi cod HTML, ca de exemplu: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>